Havacılık sektörü, iklim hedefleriyle çelişen bir büyüme sergiliyor. Transport and Environment adlı iklim savunuculuğu grubu tarafından yapılan bir çalışmaya göre, 2050 yılına kadar uçak yolcu sayısının iki katına çıkması bekleniyor. Bu büyüme, yakıt talebini artırarak emisyonların azaltılmasını hedefleyen girişimleri baltalayabilir. Peki, bu sorunun önüne geçmek mümkün mü?
Havacılık sektörü, dünya genelindeki karbon emisyonlarının yaklaşık %2,5’ini oluşturuyor. Sektör, 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşmak için daha sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) kullanmayı vaat ediyor. Ancak, SAF’ın sınırlı arzı ve geleneksel jet yakıtına kıyasla beş kat daha pahalı olması, bu geçişi yavaşlatıyor.
Transport and Environment grubunun raporuna göre, 2050 yılında yakıt kullanımının 2019 seviyelerine göre %59 artması öngörülüyor. Airbus ve Boeing gibi uçak üreticileri, daha verimli jetler geliştirse de sektörün büyüme hızını yakalamak zor görünüyor. Rapor, 2050 yılında bile yılda iki milyar varil petrol kullanılacağına işaret ediyor.
Havacılık sektörü, ekonomik kalkınma ve küresel bağlantılar için hayati öneme sahip olduğunu savunarak büyümeyi sınırlama çağrılarına direniyor. Airlines for Europe adlı ticaret kuruluşu, gelecekteki spekülatif projeksiyonlar yerine bugünkü somut çözümlerin uygulanması gerektiğini belirtiyor.
Raporda, hızlı büyüyen hava yolculuğunu kontrol altına almak için bazı öneriler sunuluyor:
Havacılık sektörünün büyüme hızını düşürmeden iklim hedeflerine ulaşması oldukça zor görünüyor. Daha etkili politikalar ve çözümler geliştirilmediği sürece, sektörün çevresel etkileri artmaya devam edecek.
Kaynak: Projected air traffic growth runs counter to climate goals, study says - Reuters
Sürdürülebilirlik çözümleri uzmanlığımız ve projelerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen bizimle iletişime geçin.